Rozwój z wykorzystaniem webinarów – poznaj najlepsze narzędzia

Nowoczesne narzędzia informatyczne zrewolucjonizowały wiele branż i zmieniły charakter codziennie wykonywanych czynności. Na proces komunikowania się i zdobywanie nowych umiejętności znaczący wpływ miały m.in. webinary. Dzięki nim możliwa  jest organizacja spotkania dla dużej grupy odbiorców, którzy mogą wziąć udział w wydarzeniu bez konieczności wychodzenia z domu. Wiedzę tę warto wykorzystać, planując dalsze kroki w kierunku rozwoju firmy.

Z webinarów korzysta coraz więcej firm z wielu branż. Dla przykładu w szkolnictwie są one uzupełnieniem studiów i kursów online, a w firmach zajmujących się kulturą i jej promocją służą do transmisji koncertów, festiwali i wernisaży. Ich zastosowanie niesie za sobą wiele profitów, dlatego liczba webinarów będzie nadal rosnąć.

Dlaczego warto uwzględnić webinary w rozwoju firmy?

Webinary wiążą się z wieloma zaletami, które mogą korzystnie wpłynąć na rozwój firmy. Przede wszystkim zapewniają dostęp do planowanego spotkania, czy prezentacji osobom z dowolnego miejsca na świecie. Dzięki temu w webinarze może wziąć udział znacznie więcej uczestników, niż wtedy, kiedy wydarzenie odbywałoby się stacjonarnie. Już samo to jest dla firmy opłacalne, bo webinary pomagają zwiększać widoczność marki i budować ekspercki wizerunek. Jednak oprócz tego warto spojrzeć na niewielkie koszty, jakie się z tym narzędziem wiążą, nie chodzi o same finanse, ale również logistykę związaną z przygotowaniem większych sal przy dużych grupach. W przypadku webinarów płatnych do korzyści dochodzą zyski w związku ze sprzedażą biletów. Aby webinary przyniosły zamierzone rezultaty, należy je przygotowywać z wykorzystaniem odpowiednich programów.

Jakie narzędzie do webinarów?

W odpowiedzi na rosnącą popularność webinarów do wyboru mamy wiele dość zróżnicowanych narzędzi, dzięki którym przygotujemy transmisje. Mogą być inne pod względem dostępu do takich funkcji jak śledzenie źródła konwersji, prowadzenie płatnych webinarów, integracja z innymi programami. Jakie oprogramowania warto wypróbować w pierwszej kolejności?

READ  Agencja reklamowa - dlaczego warto z nią współpracować?

Zoom

Zoom sprawdza się zwłaszcza na początku, kiedy firma chce sprawdzić, jakie efekty dają webinary. W wersji bezpłatnej dostępna jest opcja nagrywania transmisji do 40 minut. Program zyskał na popularności podczas nauczania zdalnego, ale ponieważ można go integrować z innymi narzędziami, w tym do sprzedaży biletów, wciąż jest popularny. Do zalet zaliczymy śledzenie źródła konwersji i własny adres URL. Zoom jest programem w języku angielskim, co może być dla części użytkowników minusem.

Microsoft Teams

To podobnie jak Zoom jest platformą prostą w konstrukcji i z niewielką ilością funkcji, ale dla początkujących może być wystarczająca. Najczęściej korzysta się z niej w edukacji, połączenia mogą trwać 60 minut, jest opcja czatu, można udostępniać zdjęcia i inne pliki. Do wad tego programu zalicza się niewielkie możliwości w zakresie integracji z innymi programami. Problematyczna jest też słaba jakość nagrań, ponadto do niektórych funkcji dostęp mają tylko użytkownicy Microsoft 365.

GetResponse

Jest to narzędzie, które nie bez powodu kojarzy się z e-mail marketingiem, bo początkowo taka była jego podstawowa rola. Jednak oferta rozszerzyła się na inne funkcjonalności, w tym na organizację webinarów. Wykorzystując jeden z wielu dostępnych w ramach programu szablonu, można wysłać zaproszenia na webinar do wszystkich lub części osób z listy mailingowej. Wśród interesujących opcji jest wykorzystanie automatycznego webinaru, który internauci mogą odtworzyć po tym, jak podadzą adres e-mail. Webinary da się zintegrować z YouTube i Facebookiem, spersonalizować URL nagrań, a także ustawić opcję czatu przy transmisjach na żywo. Platforma GetResponse jest w języku polskim. A więcej szczegółów na temat samego narzędzia znajdziesz na https://www.getresponse.pl/funkcjonalnosci/webinar

MyOwnConference

O tej platformie warto pomyśleć wtedy, kiedy celem webinarów ma być pozyskanie leadów. Nie można zorganizować płatnych transmisji, co jest minusem. Możliwe jest natomiast tworzenie filmów, czy slajdów. Atutem jest opcja udostępniania ekranu, umieszczenie CTA i moderowany czat. MyOwnConference da się integrować z Google Analitics i jest w polskiej wersji językowej.

READ  Zalety i wyzwania pracy za granicą

WebinarJam

Wśród istotniejszych atutów WebinarJam jest opcja stałej rezerwacji jednego pokoju w przypadku cyklicznych webinarów. Ponadto dostępne są przypomnienia, które zainteresowani dostają na maila i w formie SMS-a. Jeżeli w trakcie transmisji webinaru po stronie prowadzącego wystąpią problemy techniczne, za pomocą kliknięcia jednego przycisku spotkanie przenosi się do innego pokoju. Ponadto do dyspozycji jest czat, tworzenie ankiet, a webinary można prowadzić zarówno przy użyciu komputera, jak i telefonu. Platforma jest w języku angielskim.

WebinarNinja

Jest to kolejne narzędzie, nad którym warto pomyśleć. Wyróżniająca go jest opcja nagrywania webinarów hybrydowych, co oznacza, że część spotkania może być w formie transmisji na żywo, a część lub fragmenty nagrane wcześniej. Do innych istotnych zalet WebinarNinja zaliczają się płatne webinary online, zmiana adresu URL na wybrany przez siebie i to, że nagranie można umieścić w wyszukiwarce seminariów internetowych. Narzędzie można zintegrować z innymi np. z CRM. Do minusów zalicza się tylko 14-dniowy okres próbny, który wymaga podania numeru karty kredytowej, ponadto część użytkowników źle ocenia obsługę klienta.

Dobrze przygotowane webinary mogą znacząco przyczynić się do dynamicznego rozwoju firmy. Wzmacniają wizerunek marki i przyciągają nowych klientów. Dzięki zastosowaniu takich rozwiązań informatycznych jak webinary firmę postrzega się jako nowoczesną i podążającą za trendami. Ważne jednak, by webinary były dopracowane i tworzone z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi, jak te, o których wspomnieliśmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *